تغییر پسورد admin در میکروتیک
بعد از راه اندازی سرور مجازی میکروتیک RouterOS شاید اولین کار قبل از کانفیگ RouterOS که ممکن است هرکسی انجام دهد تغییر پسورد admin در میکروتیک خواهد بود اما چگونه میتوان پسورد admin را تغییر داد ؟ آرتاگستر در این آموزش به نحوه تغییر پسورد در میکروتیک RouterOS خواهد پرداخت. پ در ادامه ما را همراهی کنید...
پس از راه اندازی میکروتیک RouterOS پسوردی برای سیستم تعریف نشده است و شما کافی است با یوزر admin برای لاگین شدن اقدام کنید .
به دو روش میتوان اینکار را انجام داد ابتدا با استفاده از برنامه winbox لاگین کنید و سپس به مسیر System و در منو باز شده برروی Users کلیک کنید:


در پنجره باز شده برای شما لیست یوزرهایی که موجود هستن نمایش داده میشود بر روی یوزر admin‌ کلیک کنید .


بعد از کلیک برروی یوزر admin‌ پنجره مربوط به آن باز میشود و سپس در پنجره باز شده روی گزینه Password کلیک کنید تا پنجره مروبط به تغییر پسورد برای شما نمایش داده شود و پسورد جدید خود را وارد کنید .


بعد از وارد کردن پسورد خود روی Apply کلیک کنید تا پسورد اعمال شود سپس روی OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود در پنجره بعد نیز روی OK‌ کلیک کنید .

تغییر پسورد از طریق Terminal
بعد از لاگین شدن در برنامه winbox میتوانید در منو سمت چپ برروی Terminal کلیک کنید تا پنجره ترمینال باز شود سپس با وارد کردن دستور password میتوانید پسورد خود را تغییر دهید به تصویر زیر دقت کنید:


به این شکل میتوانید پسورد خود را تغییر دهید .